>A – Greater than A

Fokus på bærekraft
– Navnet Greater  than A spiller først og fremst på merkevarens filosofi rundt bærekraft: At ingen ting er større enn naturen. Og at alt vi produserer, kjøper og bruker, har en påvirkning på kloden vi bor på. Naturen er noe mer avansert enn noe mennesket har klart å skape. Vi vil fokusere på de fantastiske, naturlige råvarene som finnes. Og bevise at det kan skapes moteriktige, flotte kvalitetsprodukter uten å skade naturen. I tekstilbransjen skjer det i dag store endringer som gjør det mulig å gjøre en forskjell i en større sammenheng. Folk kjøper mer varige og holdbare plagg som kan resirkuleres og er opptatt av hvordan klærne blir fremstilt. «Greater than» skal ligge som en drivkraft for det vi gjør hele veien: Å utfordre konvensjonelle ideer på hva som er mulig, konstaterer Aksel og hans medspillere. Kjersti Kviseth i 2025 Design for lifecycles, er med på laget som medspiller og rådgiver.

Foto; Kristoffer Myhre

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *